søndag 27. mars 2011

3 uker igjen!

Ciao
Tiden til nå her nede har gått kjempe fort!, er rart at vi bare har igjen 3 uker her. Både gleder å gruer meg til å komme hjem, iallefall når det er så fint vær som det har vært de siste 2 ukene her nede. Har gjort mye gøy de siste dagene blant annet årets første bad, måtte ha venstre armen over vannet da... Også har jeg vært en tur i sassari og handla og spist på et par restauranter!. Har også liggi en del på stranda og, gleder meg til jeg får av meg bandasjen så jeg kan bade ordentlig.

Igår møtte jeg Fredrik og Marita, Carla og forloveden hennes på en caffe i Alghero. Vi kjenner Carla igjennom språk skolen, hun observerte undervisninga 2 timer om dagen de første 3 ukene her. Også bor hun i samme blokka som oss. Hun fortalte meg at Algeresk, det jeg trodde var en Italiensk dialekt noen pratet her egentlig er katalansk Spansk. Og at de snakker forskjellige Spanske dialekter rundt omkring på Sardinia. Men alle snakker Italiensk da, men mange snakker Algeresk seg imellom av de eldre. Det kommer av at Sardinia var Spanskt før.
Begynner og komme mer og mer blomster her

Var på et kjempe marked med Nicola der de solgte alt fra frukt til klær

Spiste på en tapas restaurant, der jeg ba om to kjøtt tallerkener og en fiske tallerken. Lite viste jeg hva som ventet meg.... 

Palass i Sassari

Italias svar på storkarn
Arrivederci!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar