tirsdag 25. januar 2011

Italia hvilken gastronomiske opplevelse

Ciao!

Må si jeg har godta meg de første ukene her, og storkost meg med forskjellige italienske retter. Så det var nok smart at jeg begynte og trene ganske cirka en uke etter at vi kom hit :) Fredrik som jeg bor med er veldig glad i og lage mat og faktisk veldig flink til det også! så han har diska opp med risotto og pastaretter av forskjellige som har gått ned for og si det sånn. Vi har også spist ute et par ganger og da har vi selvfølgelig spist pizza og ja den er annerledes en den norske, på en bra måte! liker også måten de selger bacon på her på de lokale slakteriene får du kuttet opp baconen i den tykkelsen du vil ha! Vi har også vært en tur i sassari på lørdag det er en by med cirka 120000 innbyggere mot alghero sine 30000 føltes den byen veldig stor! det er 35 kilometer og kjøre ditt men det tar jo ikke lange tiden med buss sjåførene, eller noen andre som kjører her nede.... Men kjøpte uansett noen klær der, og siden det er jule salg her som i Norge fikk jeg klærne jeg kjøpte til veldig nedsatt pris :) Også i går fikk jeg beskjed om Pappa og Ingeborg kommer på besøk i slutten av februar! Og det gleder jeg med veldig til.

Italiensk iskrem yum yum

Her er baconet jeg kjøpte i fancy innpakning

Og her er det ferdig stekt med ikke fullt så vellykede speill egg! 

Arriverderci! 

1 kommentar:

  1. så bra at du koser deg!! er bare bittelitt misunnelig..

    SvarSlett